حساب من
ثبت نام و آگهی رایگان +
  

آلیاژها و فلزات

رتبه‌بندی شرکت‌ها و رضایت‌مندی مشتریان
طی سالیان اخیر، با گسترش اینترنت و کمرنگ شدن حضور فیزیکی یا مذاکره رو در رو، مشتریان نیاز زیادی را به معیاری برای جدا کردن تأمین‌کنندگان و فروشندگان معتبر از نامعتبر و رسیدن به بهترین انتخاب،  حس می‌نمایند؛ از این رو مکانیزم‌ها و روش‌های مختلفی جهت رتبه‌بندی شرکت‌های فروشنده کالا و خدمات ارائه شده است.
در پلتفرم (بازار آنلاین دو سویه) حاضر نیز یکی از بهترین روش‌های رتبه‌بندی که مبتنی بر روش‌های سنتی و مدرن و بر‌‎اساس استاندارد عمومی شرکت‌های بزرگ و معتبر در زنجیره تأمین آن‌ها است، استفاده می‌شود.

معیارهای این رتبه‌بندی به شرح ذیل می‌باشد که عمده خریداران فلزات و آلیاژها پس از چند سال حضور در بازار، تأمین‌کنندگان خود را بر این اساس اولویت‌بندی کرده‌اند.

 ردیف
  پارامترهای ارزیابی
 درجه اهمیت
1
  توان مالی و گردش سرمایه
2
2
  حضور در لیست تأمین‌کنندگان (وندور) شرکت‌های معتبر
3
3
  حسن انجام کار و رضایت‌مندی مشتریان
4
4
  داشتن نمایندگی خارجی و داخلی
2
5
  تأمین از تولیدکنندگان مطرح خارجی و داخلی
2
6
  داشتن کارت بازرگانی و امکان واردات مستقیم کالا
2
7
  مدت زمان و سابقه فعالیت در زمینه تأمین و فروش فلزات و آلیاژها
2
8
  نیروی انسانی متخصص (تعداد، تحصیلات و تخصص)
2
9
  چارت سازمانی و نظام اداری مناسب
2
10
  تملک فروشگاه و انبار کالا
2
11
  دفتر مرکزی
1
12
  موجودی انبار
3
13
  ارائه کالا با سرتیفیکیت‌های اصلی یا کپی معتبر
2
14
  امکانات نرم افزاری (شبکه داخلی، وب‌سایت، ایمیل و...)
1

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که درجه اهمیت تمام معیارهای فوق برابر نیست بلکه مطمئناً بعضی از آنها مهم‌ترند؛ در نتیجه گروه همکاران سامانه ارزیابی و رتبه‌‌بندی ما به هرکدام از آن‌ها درجه اهمیتی اختصاص داده‌اند که بنابر آخرین پژوهش‌ها در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند و همواره نیز امکان بازنگری در آن‌ها بر‌اساس مطالعات وجود دارد.
بر اساس پاسخ‌ها و مدارک ارائه شده توسط اعضای ویژه شرکتی که درخواست رتبه‌بندی را دارد و با تحقیق گروه همکاران سامانه ارزیابی و رتبه‌بندی، امتیازی به شرکت یا فروشگاه داده می‌شود و بر اساس امتیاز کل کسب شده، شرکت می‌تواند در جمع تأمین‌کنندگان طلایی، نقره ای و یا آبی قرار بگیرد.

 
 نشان
رتبه و توضیحات
 
عالی
 
خیلی خوب
 
خوب
 
تولید کننده
 
وارد کننده
 
ضمانت کیفیت کالا و عودت در صورت مغایرت
 
رضایت‌مندی مشتریان
علاوه بر ارزیابی اولیه، مهم‌ترین معیار که همانا رضایت مشتریان است نیز با مرور زمان و بیشتر شدن تعاملات فروشنده، مشتری و شرکت مشتریان در نظرسنجی مربوطه کامل شده و همه کاربران سایت می‌توانند در مورد هر کدام از تأمین‌کنندگان عضو سایت از تعداد رأی‌دهندگان و نتیجه ارزیابی آنها آگاه شوند و همچنین دلایل آن‌ها برای خوب یا بد بودن را مطالعه کنند؛ همان‌گونه که در حال حاضر بسیاری از مردم برای انتخاب هتل، کالاهای الکترونیکی نظیر موبایل و تبلت و ... از مطالعه نظرات و تجربیات دیگران در انتخاب خود بهره‌مند می‌شوند.
رضایتمندی مشتریان نیز در حال حاضر بر مبنای چهار معیار ذیل سنجیده می‌شود:
  • نحوه پاسخگویی و پیگیری درخواست‌ها 
  • کیفیت کالا
  • زمان تحویل کالا 
  • ارائه سرتیفیکیت و گواهی کیفیت کالا